Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv nového konkurenta na trh osobní železniční dopravy v České republice
Račková, Lucia
Cílem této práce je zjistit dopady vstupu nového konkurenta na trh osobní železniční dopravy na trati Praha - Ostrava z pohledu spotřebitele. Jako první je popsaný momentální stav liberalizace na českém železničním trhu a následně je předpovězen jeho vývoj v nastávajícím období. Praktická část se zaobírá analýzou konkurence na sledované trase,kde je provedená komparace všech dopravců a v závěru jsou vyvozené dopady vstupu společnosti Leo Express na tento trh.
Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících
Zemanová, Lucie ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Vysloužilová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce s názvem Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících, se zabývá způsobem, jakým média informovala o dění na železnici v době nástupu třetího dopravce na tuto trať v období od 1. 10. 2012 do 1. 2. 2013. Autorka vychází z teorie o objektivitě a nestrannosti médií, která předpokládá, že média budou informovat o dění na železnici z různých pohledů a dají stejný prostor k vyjádření všem dopravcům. V úvodu práce byly definovány podstatné pojmy k tématu jako konkurence a konkurenceschopnost. Dále také teoretické koncepty objektivity a nestrannosti tisku, z nichž výzkum vychází. Součástí práce jsou profily konkurenčních dopravních společností České dráhy, STUDENT AGENCY a LEO Express a významné události na železnici ve zkoumaném období. Mezi důležité teoretické části práce patří také metodika výzkumu, kde autorka vymezila výzkumné techniky a specifikovala analyzovaný materiál. Základem práce je kvantitativní analýza 61 relevantních článků věnovaných železnici v období 1. 10. 2012 - 1. 2. 2013. Zkoumány byly příspěvky z deníků MF Dnes, Lidové noviny a Hospodářské noviny. Výsledky jsou interpretovány a znázorněny pomocí grafů. Závěr předkládá doporučení ohledně další možnosti replikace výzkumu.
Postavení podniku České dráhy, a. s. na trhu osobní železniční dopravy v České republice
Tomiczek, Jan
Tomiczek, J. Postavení podniku České dráhy, a. s. na trhu osobní železniční dopravy v České republice. Bakalářská práce. Brno: Mendelu v Brně, 2017. Bakalářská práce pojednává o postavení podniku České dráhy, a. s. na trhu osobní železniční dopravy v České republice. Cílem práce je vyhodnotit vliv liberalizace trhu osobní železniční dopravy v České republice na ekonomickou situaci a obchodní strategii podniku České dráhy, a. s. v letech 2010 až 2015. Nejdříve jsou vysvětleny ekonomické pojmy a souvislosti týkající se konkurence v osobní železniční dopravě. Následně je popsána situace Českých drah se změnami její obchodní strategie. V praktické části je zkoumám vliv liberalizace osobního železničního trhu na vývoj ekonomické situace Českých drah a na změny její obchodní strategie. Součástí práce je formulace doporučení pro budoucí obchodní strategii Českých drah.
Komunikace vybraných subjektů v online a offline prostředí (na příkladu komunikace podniků České dráhy, RegioJet a Leo Express)
Stará, Anika ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma Komunikace vybraných subjektů v online a offline prostředí (na příkladu komunikace podniků České dráhy, RegioJet a Leo Express) má za cíl zmapovat komunikační aktivity zmíněných dopravců na online a offline mediálních platformách v českém prostředí. V teoretické části je vymezeno základní pojmosloví k analyzované problematice, konkrétně z oblastí komunikace, médií, marketingu a částečně také z pohledu lingvistiky. Praktická část obsahuje kromě metodologie také představení analyzovaných společností, Českých drah, RegioJetu a Leo Expressu a deskriptivní analýzu jejich prezentace, respektive komunikace na různých mediálních kanálech, a to pro každou ze zmíněných společností zvlášť. Dále se v praktické části nachází komparace společností na základě získaných výsledků z deskriptivní analýzy a popis doplňkové kvantitativní analýzy - dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 808 respondentů různého věku z celé republiky a má napomoci k získání ucelenějšího pohledu na zkoumané komunikační aktivity zmíněných dopravců, v tomto případě z pohledu zákazníků. Na konci praktické části jsou shrnuty a vyhodnoceny zjištěné výsledky a nachází se zde také z nich vycházející navržená doporučení - opět pro každou ze zkoumaných společností zvlášť.
Mediální komunikace železničních dopravců: České dráhy, RegioJet a Leo Express 2013-2015
Žemličková, Martina ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Báča, Ladislav (oponent)
(abstrakt) Tato práce se věnuje analýze komunikaci s médii největších českých železničních společností České dráhy, RegioJet a Leo Express v období let 2013 až 2015. Teoretická část popisuje základní poznatky z oblastí public a media relations. Uvádí doporučení pro úspěšnou firemní externí komunikaci a správné psaní tiskových zpráv. Okrajově se také dotýká obecné teorie mediální komunikace, kde především definuje a charakterizuje jednotlivé typy mediálních produktů. Praktická část se věnuje analýze externí komunikace jednotlivých společností, která je v případě Českých drah a RegioJet podložena osobní komunikací s tiskovými mluvčími společností. V případě firmy Leo Express je podložena příklady tiskových zpráv. Tato analýza je doplněna kvantitativním výzkumem mediálních obsahů. Po uvedení teorie a metodologie kvantitativní analýzy mediálních obsahů jsou uvedeny výsledky samotného výzkumu. Ten byl proveden porovnáním tiskových zpráv společností s výstupy v celonárodních tištěných médiích Právo, Hospodářské noviny, MF Dnes, Lidové noviny, Blesk a jejich regionálních a internetových mutacích pomocí nástroje NEWTON Media Search. Výzkum je založen na potvrzení nebo vyvrácení stanovených hypotéz, které vychází z teoretické části a analýzy komunikace jednotlivých společností. Součástí práce je také...
Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících
Zemanová, Lucie ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Vysloužilová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce s názvem Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících, se zabývá způsobem, jakým média informovala o dění na železnici v době nástupu třetího dopravce na tuto trať v období od 1. 10. 2012 do 1. 2. 2013. Autorka vychází z teorie o objektivitě a nestrannosti médií, která předpokládá, že média budou informovat o dění na železnici z různých pohledů a dají stejný prostor k vyjádření všem dopravcům. V úvodu práce byly definovány podstatné pojmy k tématu jako konkurence a konkurenceschopnost. Dále také teoretické koncepty objektivity a nestrannosti tisku, z nichž výzkum vychází. Součástí práce jsou profily konkurenčních dopravních společností České dráhy, STUDENT AGENCY a LEO Express a významné události na železnici ve zkoumaném období. Mezi důležité teoretické části práce patří také metodika výzkumu, kde autorka vymezila výzkumné techniky a specifikovala analyzovaný materiál. Základem práce je kvantitativní analýza 61 relevantních článků věnovaných železnici v období 1. 10. 2012 - 1. 2. 2013. Zkoumány byly příspěvky z deníků MF Dnes, Lidové noviny a Hospodářské noviny. Výsledky jsou interpretovány a znázorněny pomocí grafů. Závěr předkládá doporučení ohledně další možnosti replikace výzkumu.
Marketingová komunikace železničního dopravce LEO Express od roku 2012 do současnosti
Poloch, Jiří ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce má za cíl zhodnotit celkovou marketingovou komunikaci společnosti LEO Express od jejího vstupu na trh až do současnosti. Zabývá se i dalšími tématy, nezbytnými pro ucelený přehled a pochopení souvislostí - nastiňuje problematiku konkurence na českých železnicích, která dlouhá léta nebyla možná a monopol na osobní dopravu měl státní dopravce České dráhy. Dále mapuje historii nejmladšího z účastníků boje o zákazníky na trase Praha - Ostrava, představuje hlavní témata komunikace a nejdůležitější uvedené kampaně. V hlavní části pak rozebírá jednotlivé komunikační kanály, které firma využívá. Každý z nich je popsán a kriticky zhodnocen a zároveň je pro úplnost krátce nastíněno, jakým způsobem jej využívají dva konkurenční dopravci, tedy RegioJet a České dráhy. Tímto způsobem je například analyzován obsah a správa sociálních sítí, webových stránek nebo in-store komunikace v prodejnách jízdenek. Poslední část je pak věnována analýze dat z průzkumu, který jsem provedl mezi cestujícími přímo na palubě vlaku. Z něj vyplývá například přijetí komunikačních aktivit firmy v očích jejích zákazníků nebo povědomí o kampaních, které firma během své existence uvedla.
Finanční analýza společnosti LEO Express a.s.
Matveeva, Daria ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Dašková, Viktorie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá finanční analýzou společnosti LEO Express z pohledu externího analytika ve fiskálním období 2011 - 2013. LEO Express je jedna nebo z prvních soukromých operátorů osobní železniční dopravy v České republice. Tato společnost vstoupila na trasu Praha - Ostrava v roce 2012 a přispěla ke zlepšení kultury cestování. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. Metodická část definuje terminologii a použité ukazatele. Druhá část popisuje oblast podnikání LEO Express a vymezuje analyzované konkurenty. Třetí nejdůležitější část obsahuje finanční analýzu společnosti a další projekce trhu železniční dopravy. Kromě toho práce odhaluje silné stránky společnosti a možnosti, kde je může dále rozvíjet.
Liberalizace osobní železniční dopravy v České republice
Šarmírová, Michaela
Šarmírová, M. Liberalizace osobní železniční dopravy v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Cílem této diplomové práce je vyhodnocení dopadů liberalizace osobní železniční dopravy v České republice jak z pohledu konkurujících si společností, tak i z pohledu spotřebitelů. Nástrojem k dosažení cíle je analýza, která se zaměří na význam konkurence primárně pro Českou republiku. První částí práce je literární rešerše, která zahrnuje vymezení a definice základních pojmů v oblasti osobní dopravy. Zaměří se na vývoj a současný stav liberalizace železniční dopravy a konkurence jak uvnitř oboru, tak i mezi jednotlivými dopravními módy. Součástí tzv. vlastní práce je komparativní analýza tří největších železničních dopravců v ČR -- Českých drah, RegioJetu a Leo Expressu. Zahrnuto bude také vyhodnocení dotazníkového šetření. V závěru práce budou následně zhodnoceny a stručně popsány celkové výsledky provedené analýzy a budou poskytnuta doporučení v oblasti osobní železniční dopravy.
Vliv nového konkurenta na trh osobní železniční dopravy v České republice
Račková, Lucia
Cílem této práce je zjistit dopady vstupu nového konkurenta na trh osobní železniční dopravy na trati Praha - Ostrava z pohledu spotřebitele. Jako první je popsaný momentální stav liberalizace na českém železničním trhu a následně je předpovězen jeho vývoj v nastávajícím období. Praktická část se zaobírá analýzou konkurence na sledované trase,kde je provedená komparace všech dopravců a v závěru jsou vyvozené dopady vstupu společnosti Leo Express na tento trh.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.